19:51 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات نفت ایران

تحلیلی از آینده بورس با تکیه بر بودجه دولت ، نرخ سود بانکی و انتخابات آمریکا
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه وضعیت آینده بورس را با بررسی متغیرهای مهمی چون بودجه دولت ، احتمال تغییر نرخ سود بانکی ، انتخابات آمریکا و فروش نفت ، تحلیل کرد.
مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار کوتاه می‌شود
نماد برتر- در صورت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشت وی به دیپلماسی با ایران و ونزوئلا، ممکن است مسیر بازگشت نفت این دو کشور عضو اوپک به بازار جهانی کوتاه شود اما بررسیها، مذاکرات و دستیابی به توافق ماهها زمان خواهد برد.
صادرات نفت ایران با پیروزی جو بایدن ۱.۸ میلیون بشکه‌ بیشتر می شود
نماد برتر- طبق پیش بینی رئیس مجمع بین‌المللی انرژی در صورت پیروزی نامزد دموکرات درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا،صادرات نفت ایران، روزانه حدود دو میلیون بشکه‌ افزایش می یابد.
سیاست‌های بازار ساز | سه عاملی که دلار را کاهشی میکنند
نماد برتر- سکه و دلار در حالی در مسیر نزولی جرکت کرد که همچنان دیدگاه متناقضی درباره آینده قیمت دلار وجود دارد. آیا قیمت دلار پایین خواهد آمد.
بازارهای جهانی چگونه گشایش یافتند
نماد برتر- درحالی که با تداوم موج‌های سنگین عرضه امیدواری ها همچنان باقی است که البته حجم خریدها در بازار قدری افزایش یافته است و بازار یکدست فروش نیست.
افزایش بی سابقه صادرات نفت ایران با ۱.۵میلیون بشکه در روز
نماد برتر- بنیانگذار شرکت ردیابی نفتکش ها گفت: صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر بر خلاف تحریم های آمریکا به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده که طی ۱.۵ سال اخیر بی سابقه است .
صادرات در تنگنای تحریم‌های داخلی
نماد برتر- دبیرکل کنفدارسیون صادرات ایران می‌گوید در شرایطی که اقتصاد ایران تحت تاثیر تحریم‌های خارجی و شیوع ویروس کرونا با محدودیت مواجه شده، برخی تحریم‌های داخلی نیز مانع از فعالیت سرمایه گذاران اقتصادی می‌شوند.
میزان صادرات نفت در سال 98
نماد برتر- براساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات ارشد دولتی، میزان صادرات نفت ایران در سال 98 حدود یک سوم رقم پیش بینی شده توسط دولت در قانون بودجه پارسال بوده است و پیش بینی می شود اتفاق مشابهی در سال جاری هم رخ دهد.
مبارزی که با بمب‌ها و تحریم‌های اقتصادی جنگید
نماد برتر- حسین کاظم پور اردبیلی که روز شنبه درگذشت، از یک بمب گذاری جان سالم بدر برد که در آن به شدت مجروح شد، به اتهامات قاچاق اسلحه وقعی ننهاد و از منافع ایران در طول جنگ و تحریمها دفاع کرد و یکی از بهترین مذاکره کنندگان اوپک بود.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
سیاست جدید دولت در حوزه نفت
پایگاه خبری راد: پس از تحریم‌های آمریکا و گذر از مسیر پر فراز و نشیب فروش نفت، دولت سیاست اصلی خود را در این حوزه تقویت فروش فرآورده‌های نفتی به جای نفت‌خام اعلام کرده است و برای این مهم نیز قرار شده تا تحول بزرگی در بخش پالایشگاه‌های کشور محقق شود.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
روس‌ها آرزوی نفتی سعودی‌ها در آسیا را ناکام می‌گذارند؟
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی همچنان برای رسیدن به سودای اقتصادی و ژئوپلیتیکی تبدیل شدن به صادرکننده شماره یک نفت در آسیا به خصوص چین و گرفتن جای ایران دست و پا می‌زند اما روس‌ها رسیدن به این آرزو را برای سعودی‌ها دشوار کرده اند.